2013. február 14., csütörtök

Raabklamm (Rába szurdok), SzG3



Néha igen nagy kincsre lel az ember, ezek közül az egyik ez a szurdok. Még én sem tudtam, hogy a Rába egy ilyen szép szurdokon megy keresztül, tiszta alpesi eredetű folyó. Azt azért el kell mondani, hogy a sógorok az irányítással itt nem alkottak valami nagyot (és ez már máshol is okozott problémát). Az alsó kiindulási pontot még csak megtalálta az ember (egy vendéglő mellett található a Rába partján), de a további tájékoztatás botrányos. A vendéglő háta mögött kell egy aszfaltúton elindulni (az aszfaltút csak kb. 300 m hosszú, a vége egy munkaterápiás épületnél van). Az első, amit elérünk, az egy kis vízi erőmű (most megint szedjem elő, hogy ha nekik jó, akkor nekünk miért nem a vízi energia?). A kis erőmű felirata is azt reklámozza, hogy zöld energia. Egy szép nagy zöld csövön jön a víz, bár azt nem látszott, hogy honnan. Innentől kezdve jönnek a gondok. Az osztrákoknál a turista utak zöme piros fehér piros jelzéssel vannak ellátva, és a fehér csíkra írják rá az útvonal számát (ha ez lekopik és találkozik egy másik ugyanilyen jelzéssel, akkor ember legyen a talpán, aki eligazodik). Követtem a jelzést, de a Rábán átmenő hídon nem tudtam átmenni, mert teljesen le volt jegesedve. E miatt a patak kövein átugrálva jutottam el a túloldalra. Itt ment ez az út vagy 50 m-t a szurdokban, majd meredeken balra kanyarodva elhagyta azt. Visszatértem a mederhez és ott folytattam az utamat, többször átkelve a medren. Egy idő után elegem volt az egészből és visszamentem a kiinduló pontra, hátha van ennél jobb megoldás is. Ott kiderült, hogy a zöld levezető cső mellett van egy pici nyíl, semmilyen szokásos jelöléssel, ami mutatott egy másik irányt, de azt is eléggé határozatlanul, mert lehetett úgy is értelmezni, hogy ugyanabba az irányba mutat, mint a piros fehér piros jelzés, de kiderült, hogy a hegyoldalban megy egy kis ösvény felfelé cikk-cakkban (kb. egy lábnyomnyi széles), ami a helyes irány. Miután felért az ösvény kb. 50 m magasba, bement az erdőbe, ott már normál széles lett. Viszont gyakorlatilag kivitt a szakadékból (ez kb. 200 m szint különbség felfelé). Ott találtam egy táblát, ami azt mutatta, hogy később vissza megy az út a patakhoz, meg egy hídon át is megy a másik oldalra. Azt okoskodtam ki, hogy valószínűleg azért vitték fel ilyen magasra, hogy szemből meg lehessen nézni Gutenberg várát (magánkastély), ami a Rába szurdok peremére épült. Miután szurdok kb. 16 km hosszú, úgy döntöttem, hogy most felhagyok vele, ide egy egész napra vissza kell jönni és csak ezzel foglalkozni. Mindenesetre a tévutakat felderítettem, az legalább nem fog akadályozni a tényleges túrázásnál (legalább is remélem, hogy újabb meglepetések nem kerülnek elő). Az azért látszik az eddig megismert szakaszból, hogy egy szép egynapos túrát lehet itt tenni.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok), a kis erőmű
Raabklamm (Rába szurdok), itt folyik ki a 
víz az erőműből bele a Rábába
Raabklamm (Rába szurdok), itt jön be az üzemi víz
az erőműbe
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)
Raabklamm (Rába szurdok)

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése